SAHABAT TENTERA FISABILILLAH™

Saturday, November 26, 2011

Forever alone?

Forever alone?

by Muhammad Syafiq Mohammad on Friday, 23 September 2011 at 02:21

Forever alone?
by Hamka (Kereta Mayat) on Friday, 09 September 2011 at 17:53

(Demi malam apabila telah sunyi,Tuhanmu tiada meninggalkan kamu dan tiada pula benci kepadamu, Dan sesungguhnya akhir itu (akhirat) lebih baik bagimu dari permulaan(dunia).Dan kelak Tuhanmu pasti memberikan karnia-Nya kepadamu, lalu (hati) kamu menjadi puas. Ad Duhha: ayat 2 hingga 5)



Soalan pembaca:

Salam En.Hamka,tolong saya camner nak mengelakkan diri daripada forever alone ? saya nie tak de sorang pun lelaki nak kat saya.sebab tue lah saya jadik forever alone..., tolong saya atasi masalah yang sangat membebankan ini, tolong!

Hamka keretamayat said:

Aku ada satu cerita, dan aku tak tahu siapa punya idea, dan rasanya terbaca dalam bentuk komik di satu blog.., tapi bila cari tak jumpa pulak, salahkan internet yang slow, senang cerita, aku terjemahkan komik itu dalam bentuk karangan..

Bayangkan pada suatu hari, anda yang forever alone, yang tidak pernah ada teman lelaki sebagai kekasih, telah pergi makan di sebuah restoran dan sudah tentu anda duduk seorang diri di meja makan, tiba tiba, masuk seorang lelaki yang jugak kelihatan sendirian, mukanya tidaklah kacak tapi matanya bersinar dengan penuh harapan sedang ekor matanya mencari cari sesuatu di dalam kedai, lalu apabila melihat anda duduk seorang diri, si diapun tersenyum.

Matanya tanpa berkerdip terus menuju ke arah anda, setibanya di meja anda, si dia bertanya dengan penuh harapan dan lemah lembut:

“ adakah kerusi di depan ini kosong tiada orang?”

Lalu anda dengan penuh harapan menjawab:

“ya!..”

Si diapun tersenyum lalu berkata:

“kalau begitu baguslah, sebab saya nak guna kerusi ini.”

Woha!

akhirnya tinggalah anda seorang diri.. forever alone.. melihat si dia menarik kerusi ke meja lain yang di penuhi orang perempuan yang cantik dan jelita.

******

Ps: jangan makan seorang diri di kedai makan, hendaklah rasa malu seperti seorang lelaki berman yang malu solat fardhu seorang diri, solat mesti bejemaah, yay!

Ps2: Dik, orang tak ada ugama sahaja yang forever alone, kerana mereka tidak percaya pada tuhan dan tidak pernah berpeluang menyintai tuhan, maka, bercintalah dengan Tuhan semampu mungkin, enjoy the silence, dan kelak, terpulanglah pada Allah, untuk kahwinkan kamu di dunia (jika umur panjang dan ada jodoh) atau di akhirat(jika umur pendek dan beramal soleh)..

Ps3: Wahai perempuan forever alone, ketahuilah di dunia ini juga ada lelaki forever alone, pandai pandailah korang berusaha dan berdoa, kerana blog aku bukan blog Cari Jodoh, maaf sangat sangat, kata aku sambil mengambil kerusi kosong di meja kamu...woha!


sumber :  Hamka (Kereta Mayat) 
https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150312538419784

No comments: